van Muscat naar Jebel shams.. tenminste dat was de bedoeling...

27 januari 2023 - Nizwa, Oman

Vanmorgen vertrokken vanuit Muscat. Onze eerste stop zou zijn bij fort Nakhal. Bij aankomst daar bleek deze vanwege restauratie gesloten te zijn.. Vlakbij dit fort zou een lekker koffiezaakje zitten en aangezien Liset snakte naar een heerlijk kopje koffie daar naar toe gereden. Daar op het terras zaten ook twee broers uit Oman, aangezien de mensen heel erg aardig zijn hier begonnen zij een gesprekje met ons. Hij vertelde dat hij 18 broers en zussen heeft van verschillende moeders. Vader had namelijk 4 vrouwen.. Dat is normaal in dit land. Hijzelf gaf aan dat hij er aan 1 wel genoeg had.. Met die twee broers zijn wij nog even naar een waterbron gelopen met heerlijk warm water.

DSC06383

DSC06384

Daarna zijn we via de bergen gereden naar Al Hamra. We gingen echt door de bergen heen en op een gegeven moment hield het asfalt op. En het was super steil omhoog over smalle paden heen. Helaas zie je dat op de foto's niet echt terug. Op deze foto vindt Liset het nog leuk..

IMG_8495

maar later toch echt niet meer en kwam haar hoogtevrees wel even opzetten.. Maar ze heeft het stoer volgehouden! Bij de video's kunnen jullie deze rit terug zien.

Daarna zijn we boodschappen gaan doen omdat we een guesthouse hadden geboekt boven op een berg en daar verder niets in de buurt was. met de eieren en brood gingen we weer op pad. Als snel kwamen we in een file terecht. Na anderhalf uur werd ons vertelt door de politie dat de weg niet meer begaanbaar was door de regen en dat er 3 ongelukken op de berg waren gebeurd. Ik had me enorm verheugd om daar na toe te gaan en morgenochtend een wandeling te maken van 7 km door de bergen ( een soort canyon ). Helaas moesten we onze plannen aanpassen en kan de wandeling dus niet door gaan.

We hebben de auto omgedraaid en zijn naar Nizwa gereden. Eigenlijk zouden wij hier morgenavond pas aankomen dus we hebben wat hotelovernachtingen moeten ombouwen maar dit is gelukkig wel gelukt. In Nizwa hebben we nog even rondgelopen en souvenirs voor ons zelf gekocht.

IMG_8511

In plaats van zondag gaan we nu morgen overnachten midden in de woestijn. Ze voorspellen wel regen nog dus maar hopen dat het toch droog blijft. ( op dit moment regent het ook ) In de woestijn is geen wifi dus pas overmorgen weer even een bericht van ons.

1. Petra:
    27 januari 2023
    Ach nee, wat vreselijk sneu voor jullie!! Jullie ook al niet dus 😢. Maar die weg rijden wanneer het regent was best eng, dus wat dat aangaat…

Ik ga heel erg duimen voor jullie dat het weer beter wordt! 🤞🏼

Hier regent het trouwens ook al 2 dagen 😏

Veel plezier in de woestijn 🌵😘
  2. Korrie Nedermeijer:
    28 januari 2023
    Hoy dames nou dit is niet leuk ,en hoop voor jullie dat het de andere dagen beter gaat maar zo te horen vermaken jullie je wel.
    Dus nog veel plezier verder 🤞🙋‍♀️😁