Tiwi

31 januari 2023 - Tiwi, Oman

We zijn maandag naar Wadi Shab geweest. Vanaf de parkeerplaats moet je eerst met een bootje naar de overkant van de river want daar start de wandeling door de canyon.  Hierna is het ongeveer 40 minuten lopen tot de eerste poel waarin je mag zwemmen. De poelen die je eerder tegenkomt mag je namelijk niet in zwemmen. De wandeling bestond uit klauteren over rotsen en stenen en zie je onderweg  turquoise poelen met bananenbomen. Eenmaal aangekomen bij de poelen waarin je wel mag zwemmen kan je eerst langs de zijkanten lopen om de poelen van bovenaf te bekijken. In totaal zijn er 3 poelen van zo’n 30 meter waar je doorheen moet zwemmen om bij de grot te komen. Tussendoor zijn er ondiepe stukken waar je kon rusten. Achter de derde poel vind je een hele smalle doorgang met daarachter de verborgen grot en waterval. Je kon in die grot niet staan dus je moest blijven zwemmen.

DSC06518IMG_0891 2

We hebben hier de hele middag door gebracht om vervolgens de wandeling weer terug te lopen.

In de avond mochten we gebruik maken van de keuken in onze guesthouse en heeft Liset een heerlijke maaltijd voor ons gemaakt. Geklutste eieren met ui en tomaat en Omaans brood. De lekkerste maaltijd tot nu toe.

Vandaag zijn we naar Wadi Tiwi gereden. We hadden gelezen en gehoord dat de weg er naar toe alleen geschikt was voor een 4wd auto en dat je een ervaren chauffeur moet zijn gezien de krappe off road weggetjes en bochten. Maar dit hield ons niet tegen, en we hebben toch al schade op onze auto dus dat maakte ook niet meer uit. ( toen we terug kwamen van boodschappen doen zat er ineens schade op onze auto, gelukkig zijn we goed verzekerd ) Het was inderdaad een spannende rit maar zeker wel te doen. Aangekomen in het dorp waren er 2 broertjes die ons graag wilden begeleiden naar de wadi. De oudste van 15 en zijn broertje was iets van 13 jaar oud denk ik. Op hun blote voeten liepen zij over stenen en rotsen en daar waar wij uitgeput waren van het klimmen op de rotsen en de vele vele trappen bleven zijn maar door gaan. Ze spraken best goed engels.

Was superleuk met deze jongens.

IMG_0955 2IMG_8576D

Daarna zijn wij terug gereden naar het guesthouse om daar met een sup board de zee in te gaan. Volgens de eigenaar waren er veel zee schildpadden in de zee. En die waren er zeker heel veel. Het was alleen niet te doen om dichterbij ze te komen want zodra wij ze zagen en er naar toe gingen peddelen waren ze weer verdwenen. Morgen geven wij dit nog een kans...

IMG_8601D

Morgen is onze laatste dag hier in Oman, om 00.30 uur vliegen wij weer terug naar huis. Donderdagochtend komen wij dan aan op Schiphol.. Ga d

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Korrie Nedermeijer:
    31 januari 2023
    Nou ik heb net wat geschreven maar denk dat ik ergens iets fout heb gedaan ik denk niet dat jullie het ontvangen hebben ,maar het is allemaal geweldig wat jullie gedaan hebben en morgen een goede reis naar huis 👍🙋‍♀️😘
  2. Petra:
    31 januari 2023
    Weer allemaal leuke avonturen! En zo te zien is het weer, weer helemaal opgeknapt. Alhoewel jullie nu natuurlijk ook een stuk zuidelijker zitten. Heb je trouwens je nieuwe camera mee Door? Ik ben wel benieuwd welke foto’s er met je ‘nieuwe’ camera zijn gemaakt?

Nog even een dagje genieten daar en ik ga duimen dat jullie de schildpadden 🐢 van iets dichterbij kunnen zien! Liefs 😘
  3. Petra:
    1 februari 2023
    Ik kon nu pas het filmpje bekijken i.v.m. het internet hier. Wauw, wat een super mooie weg. Alleen jammer dat ik niet heb kunnen zien hoe jullie die tegemoetkomende auto hebben laten passeren! 😉