Nizwa | Woestijn | Wadi bani Khalid

29 januari 2023 - Tiwi, Oman

Zaterdagmorgen zijn we nog even naar het fort in Nizwa geweest.

DSC06408DSC06403

Daarna in de auto gestapt en naar Wahibi sands gereden, de woestijn van Oman. Hier hebben we geslapen midden in de woestijn in een tent. Wij waren de enige toeristen die nacht.

DSC06463We hebben dune bashing gedaan met de eigenaar van het kamp. Dit is scheuren met een auto over de zand duinen.IMG_0706DSC06458DSC06456DSC06418

Daarna hebben we op de duin gewacht op de zonsondergang..

IMG_0788IMG_0784

Redelijk gegeten op het kamp en toen al om 21 uur naar bed. Het was helemaal stil in de woestijn en moe dus lekker slapen dachten wij. Dat werd nog een uitdaging.. Het bed leek wel een houten plank dus had ik het plan gevat om dekbedden uit een andere tent te halen om het bed wat zachter te maken. Deze dekbedden stonken enorm naar wat wij denken Kamelen pies.. 😂 Toen we daar eenmaal aan gewend waren werd het koud... best wel heel koud..

Na een korte nacht waren we blij met het zonnetje in de ochtend om ons weer op te warmen en we waren ook wel klaar met de stank.  Na het ontbijt zijn we weer in de auto gestapt op weg naar Wadi Bani Khalid.  Wadi's zijn scheuren in droge stukken woestijngebied waar sterk stromend water door heen gaat waardoor er een meer ontstaat met daarom heen palmbomen en groen.

IMG_0843

Een Omani ( inwoner van Oman ) vond het leuk om ons rond te leiden en met hem hebben we een wandeling gemaakt over de rotsen naar een grot. Ik ben ook nog in de grot geklauterd maar dat stelde niet veel voor..

Na een paar uur genieten van de Wadi hebben wij onze weg vervolgd naar Tiwi. Ook hier zit een Wadi en die gaan we morgen bezoeken. We slapen de komende 2 nachten in een guesthouse aan de zee. Prima kamer maar helaas weer een hard bed😂

1. Korrie Nedermeijer:
    29 januari 2023
    Nou meisjes als ik het zo lees maken jullie aardig wat mee ,maar het lijkt me wel geweldig leuk hoor ⛺️👍🤞❣️
  2. Petra:
    29 januari 2023
    Hebben jullie een foto van die Omani? Het zou echt hilarisch zijn als we dezelfde man hebben getroffen daar 🤣🤣🤣 Echt super mooi niet?! Jammer van de geur en de matrassen, maar zo te lezen drukt dit niet de pret, hihihi.